Underholdning og meget mere

En af virksomhederne overfor campingpladsen ønsker Jonas tillykke med sejren

Vil du tilbage til foregående side, så klik her.

Nu er vi også næsten i centrum for festlighederne for Jonas Vingegaards Tour de France sejr. Glyngøre har et indbyggertal på små 1500 mennesker. I morgen torsdag den 28. juli forventes op mod 10.000 mennesker og trafikkaos i byen. Der bliver så vidt jeg har forstået ensretning af trafikken gennem byen og der bliver indsat shuttlebus til at transportere folk ind i byen. Et af opsamlingsstederne er næsten ud for indkørslen til campingpladsen. Det myldrer også ind med campister i disse dage.

I indkørslen til campingpladsen står der sandelig også en gul cykel

Onsdag aften, 27. juli, var der mad i teltet og musik. Maden var super god og til fornuftige priser. Musikken var vist også god nok, men alt for høj til mit hoved og min hørelse. Så vi gik hurtigt tilbage til vores vogn. I teltet kunne vi sagtens høre musikken, men det er selvfølgelig ikke det samme som at være der.

Som jeg nævnte på foregående side er der vejarbejde på Sallingsundbroen. Og nu hvor Lene igen har forsøgt sig med at køre bil efter en længere pause pga. problemer med knæet, kan jeg tage billeder mens vi kører og her er et hvor vi kommer fra Nykøbing på vej tilbage til campingpladsen

Nu er tredie spor afspærret. Vi har indtil for ca 2 uger siden kørt i hver sin side af broen og med afspærret midterspor.

Flagpyntet indkørsel til campingpladsen den 28. juli - og folk stod på begge sider af vejen ind til Glyngøre for at se Jonas Vingegaard køre forbi. Vi så også da de kom forbi med politieskorte

Den 29. juli kørte vi over Mors og holder her i kø fordi Vildsundbroen har været oppe. Efter broen drejede vi ad Åsvej mod Thisted. Herfra tog vi retning mod Aabybro fordi vi ville ud for at se en kombineret ovn og komfur til gas.

Masser af campingvogne og -busser var at finde her ved Aabybro Camping og Fritid

Efter at have set på og købt ovnen kørte vi ad næsten samme vej tilbage til Glyngøre. Vi holdt lige ind her ved Vejlerne Grill og Kiosk for at spise en pølse i stedet for at spise frokost.

Jeg kom ved en fejl til at lede Lene ind gennem Thisted i stedet for udenom - så her kører vi på Strandvejen

Der har lige været Vildsund Marked i weekenden - og der var fuld gang i nedtagningen af diverse telte og vogne da vi kørte forbi

Lene er ved at læse brugsforvirringen inden vi har pakket ovnen ud

Og her er ovnen. Vi har nu både kogeblus og ovn på gas stående i forteltet

En time efter at jeg tog dette billede (30. juli) var flere af enhederne pakket ned og kørt hjem/videre. Der har været rigtig mange campingenheder på pladsen i den forløbne uge, men i dag er en hel del taget afsted. Ferien er vel ved at være slut for rigtig mange

Her er gaden bag vores række. Og her er også et par enheder taget hjem i dag

6. august kom jeg lige til at lave denne video fra døråbningen i teltet. Der er ikke nær så mange beboede enheder som for bare en uge siden, så ferien er slut for mange

9. august var striben for teltliggere helt tom igen

Blomsterudsmykning i gågaden i Nykøbing Mors

10. august: Foto fra gågaden i Nykøbing Mors

I denne del af gågaden er udsmykningen over gaden anderledes

19. august - foto af den del af pladsen hvor de små pladsnumre findes

Her ses et hjørne af den legeplads, der er beliggende længere inde på pladsen end der, hvor vi ligger i år

Hvis du har lyst at kigge videre på næste side så tryk her