1. september er vi på en rundtur

Fortsat fra foregående side - gå tilbage til den første side her

Ferlach. Der køres også med veterantog herfra

• Weizelsdorf, som vi kom til lidt efter Ferlach. Både veteranbus (Saurer diesel) ...

• ... og veterantog kører herfra.

2. september - sidste hele dag i Østrig

- og meget heldigt, fordi det regnede det meste af dagen. Vi kørte ind til en tank i udkanten af Klagenfurt og fyldte tanken op og købte lidt forskelligt proviant og så slappede vi af og begyndte at pakke så småt.

Udsigt fra vores altan med indgangspartiet lige under og en stor campingplads en del af vejen rundt om hotellet. Her var der sat "tag" over de fleste campingvogne og fortelte

3. september - hjemturen begyndes med München som mål

Efter morgenmad og afregning med hotellet for drikkevarer pakkede vi bilen og satte kursen mod München, hvor vi havde booket overnatning igen via Risskov Bilferie. Det hotel er vi ikke interesseret i at booke en anden gang. Det fejlede sådan set ikke noget, men det er et decideret overnatningshotel eller messehotel, som det hedder. Nå, men vi havde jo en køretur dertil og det fortæller jeg lidt om herunder.

Et sidste kig på hotellet hvor vi havde et godt værelse, god mad og en fin betjening. Så det kan vi godt sige god for

Så har vi pakket og er køreklare

• På motorvejen A10 i retning mod Salzburg

• Lidt nærmere ved Salzburg

• Der arbejdes på og ved vejen både i Østrig og Tyskland

• Så har vi en af de mange borge liggende lidt oppe ad bjergsiden

• Sidste billede fra Østrig

• Fra hotelværelset i München

Og så sluttede vi af med en gåtur og fandt en restaurant hvor vi fik en god Schnitzel og en kop øl

4. september - videre mod Rothenburg ob der Tauber

Afgang fra München kl. 8:22. Vi kom pga. GPS'en længere ind i München end den vej, som Lene mente vi skulle køre ville have ført os. Så sommetider er det bedre at se på et kort. Vi hodt en pause på A9 ved Gelbelsee og ankom til Rothenburg kl. 11:35.

Vi parkerede på P5 og gik derfra ind bag bymuren og rundt i byen. Jeg viser et par billeder derfra. Over middag gik vi hen til hotellet for at finde ud af, hvor vi måtte parkere og hvordan vi kom ind pga. ombygning. Hotellet havde vi booket via Happydays.nu

Vi hentede derefter bilen og var på hotellets P-plads kl. 14:40.

Til aften gik vi ind i byen igen og fandt et godt spisested.

Ankommet til Rothenburg ob der Tauber - bymuren til højre

• Rothenburg ob der Tauber

Torvepladsen i Rothenburg - til højre i billedet mellem de to bindingsværkshuse går en gade forbi en forretning med permanent juleudstilling

• Så er der jul for alle pengene - det er noget tidligt, men vi kom jo lige forbi denne dag

• - og så ikke mere jul lige nu

Gaden med juleudstilling. Den røde bus der kan anes ved fortovet her i højre side af vejen hører til forretningen

5. september - På vej mod Lüneburg / Bispingen

Efter morgenmad kørte vi videre ad A7 i retning mod Hamburg. Vi havde booket to overnatninger på Hotel Zur Grünen Eiche, som vi bookede gennem Happydays.nu

Det var en køretur på godt 500 km og det gik fint indtil vi på et stykke med vejarbejde kom til at køre bag en anden bil, som hvirvlede en metalplade op mod vores forreste kofanger som blev skadet. Vi kunne sagtens køre videre og har siden fået bilen lavet for godt 10000 kr.

• Skaden på kofangeren

Det bedste hotelværelse vi havde på turen. Mad og betjening var også helt i top, så her kunne vi nemt finde på at komme igen

6. september - tur til Lüneburg og Schneverdigen

Vi havde flere muligheder for at køre ud til seværdige ting/steder. Vi valgte at køre til Lüneburg og gik rundt der et par timer inden vi kørte tilbage til Bispingen og videre til Schneverdigen, hvor vi handlede lidt. Lüneburg er også en spændende by med mange gamle huse.

Byrundtur med hestevogn er en mulighed i Lüneburg. Vi brugte dog vores egne ben til at komme rundt

• Ratskeller i Lüneburg

• Torvet i Lüneburg

• Lüneburg

• Tilbage ved hotellet

7. september - det sidste stykke vej hjem

Vi valgte at køre langs Elben ud til færgeoverfarten ved Wischhafen / Glückstadt for ikke at skulle gennem tunnelen ved Hamburg en lørdag formiddag.

Vi er lige sejlet ud efter noget over en times ventetid

• På vej mod Danmark

Så er vi ved Tønder. Da vi var hjemme havde vi i alt kørt 4042,1 km - og vi havde haft et forbrug på 19,98 km pr. liter