Bramslev Bakker Camping

Tekst fra pladsens hjemmeside:

Bramslev Bakker ligger på nordsiden af den smukke Mariager Fjord, kun få kilometer øst for Hobro. Fjorden er et levn fra istiden og Bramslev Bakker er et mangfoldigt område med høje og dale, samt en fauna bestående af enebærbuske, lyng, græs og vilde roser. Man kan på anlagte stier både vandre i bakker og skove, samt langs kysten. Fjorden er ideel for badning, surfing og fiskeri.

Det er med stolthed at jeg byder mine gæster velkommen til Bramslev Bakker Camping og Restaurant. I vores restaurant, som ligger på toppen af bakkerne, kan du nyde et måltid omgivet af en vidunderlig fjordudsigt i vores a la carte restaurant, eller holde fest i vores gildesal. Camping pladsen ligger i forlængelse af den fredede natur og er optimal for dem som søger ro og lækre faciliteter.

Hjertelig velkommen!

Jens Jørgen Vestergaard, indehaver.

Bramslev Bakker Camping ligger på adressen: Bramslev Bakker 5, Valsgård, 9500 Hobro

Vi befandt os godt på campingpladsen og det gjorde jeg også da jeg var der alene for to år siden. Vi kan nemt finde på at komme der igen en anden gang.

Turen til Hobro

Her kl. 21:22 er Lene ved at tjekke telefonen og vi er klar til bo her i nogle dage. Vejret var flot og vi fik relativt hurtigt stillet teltet op. Bunden var lidt hård, så vi bøjede flere pløkke, men det havde jo også været tørvejr i lang tid

Den 15. juli startede vi hjemmefra over middag og kørte til Midtjyske Motorvej og tog retning mod afkørslen mod Viborg ved Herning Nord. Vi kørte ad rute 12 til Viborg og herfra videre i retning mod Ålborg. Vi kørte på rute 13 til Bjerregrav og fulgte GPS'ens anvisning om at køre ad Herredvej til Klejtrup og herfra ad Søvej til rute 579 ind til Hobro. Vi kom herved ind i selve byen og kørte så ud til rundkørslen ved Politistationen (rute 180) og kørte herfra ad rute 541 til Valsgård. Her drejede vi til højre ad Skovbovej og herefter ad Bramslev Bakker og til campingpladsen som ligger for enden af vejen. Turen var på 98,9 km.

Velankommet fandt vi en plads og stillede vogn og telt op.

Vi gik en tur rundt på og lidt uden for pladsen og det kom der en del billeder ud af. Første foto er taget ned over fjorden

Restauranten i forbindelse med campingpladsen

• Solen skinner flot igen denne dag (16. juli) og vi gør os klar til at køre en tur

• Teltet er sikret så vi kan køre på tur

Vi kørte ind til Mariager via Hadsund. Vi ville køre ad nogle mindre veje, som jeg selv kørte på i 2016, men de er i mellemtiden blevet spærret for kørende trafik (Lånhusvej). Så måtte vi jo ud på den større Karlsmøllevej til Kielstrup. Herfra videre til rute 541, som vi holdt os til indtil vi var i Hadsund. Her valgte vi rute 507 til vi drejede mod Mariager via Mariagervej (555) til Mariager. Her et foto af museet som dog var lukket (mandag)

Stor gårdsplads med "piksten" og masser af bindingsværk. Lene står ved den ene af dørene som jo altså var låst denne dag

Museumsbygningen set ude fra gaden på modsatte side af huset som foregående billede

• Postgården i Mariager

• Postgården set fra Torvet

• Torvet og Turistbureauet

• Vi er her gået op ad Havndalvej og ser tilbage mod Torvet

Her træder man direkte ud på gaden når man går ud ad fordøren i husene

Lene kigger op ad den brolagte gade

Et kig fra Havndalvej ned mod byen. Vi spadserede ned ad vejen mod byen igen

Vi gik ned mod byen igen og drejede så op mod Mariager Kirke og her er vi inde på kirkegården med udsigt ned over fjorden. Kirken er bag os

• Mariager Klosterkirke og Kloster
    En imponerende klosterkirke, der bestemt er et selvsyn værd! Både inde og ude er kirken både stor og smuk - og det er til trods for den kun er en fjerdedel af sin oprindelige størrelse.

• Mariager Kloster og klosterkirke er opført i 1400-tallet i en tid, hvor de danske bisper havde større magt end nogensinde før, og i en tid, hvor kongemagten var i færd med at forøge sin magt i forhold til adel og gejstlighed.

Har leveret oplysningerne her

• I 1994-95 blev der foretaget en omfattende restaurering af kirkebygningens indre. Inden for kirkedøren ser man til venstre et malet våbenskjold og indskrift over en bidragyder til klostret.

Et kig hen ad Sognegade

På P-pladsen her ved Teglgade / Kirkegyden have vi parkeret bilen mens vi gik rundt i byen

På næste side fortæller jeg om turen videre til bl.a. Hohøj og Hobro med Gasmuseet

Fortsæt til næste side på dette link